TRIVSEL OG LÆRING

TRIVSEL OG LÆRING. Kilde: Ritzau 2022.

TALLENE SER PÆNE UD, MEN VI SVIGTER DE MEST SÅRBARE BØRN.

Ifølge rapporten kæmper specialskolerne med lavsocial trivsel. Ishøjs skoler løfter eleverne fagligt, og trivslen er generelt højere end gennemsnittet, men specialskolerne og de sårbare børn halter bagud.

IshøjDemokraterne mener, at vi skal investere i trygge fællesskaber og tidlig støtte, så alle børn får både trivsel og stærke karakterer. Vi skal sikre at trivsel og samvær prioriteres lige så højt som faglige mål. Flere legepauser- fælles aktiviteter og elevinddragelse kan styrke sammenholdet.

En tæt overgang mellem daginstitution og skole kan gøre skolestarten tryggere for børnene.

Vi er klar over, at alt dette kræver ressourcer, men vi må som politikere tage ansvar for at sikre bedre normeringer i daginstitutionerne og flere voksne i skolen.

Uden tid og hænder bliver fællesskaberne skrøbelige.

Fællesskab er et fælles ansvar – men det er politikerne, der skal sikre rammerne.